Pho Kieu Vietnamese Restaurant 月橋正宗越南湯粉


I have noticed Pho Kieu 月橋正宗越南湯粉  for a while but did not manage to try it.  Until lately, I could patronage 3 times within a short period. Three visits because I could eat one dish each time. To enjoy its signature dishes and make recommendations, I must spend efforts to prove if it worth a visit.

其實我已經好幾次經過越橋正宗越南河粉,但係一直都未有機會試。直至到最近我在短時間裏面幫襯了三次,點解三次?因為我每次只可以食一樣食物,否則會超飽。要要判斷他的食物是否好味道,當然要花一些功夫三顧草廬啦。


Pho Kieu 月橋 is a tiny Vietnamese restaurant in Prince Edward. The waitress is Vietnamese, from a town near Haiphong. She can speak fluent Cantonese. Since I sat far away from the kitchen, I could not hear people within. Nevertheless, the food is authentic and fantastic.

月橋位於太子,是一間小型的食肆。在那裡工作的侍應是越南人,她是從海旁附近的村鎮來的,說得一口流利的廣東話。因為我坐得離開廚房很遠,所以我聽不到他們是否說廣東話還是越南話,但係食物就真的很正宗和超好味和新鮮。


My first trial was after shopping in the area nearby. I opt for the number 1 recommended dish: Beef Combo. It serves beef, beef balls, beef shank. Fresh and nice noodle in great soup!  I ordered take away for my mother and sister.  Pork neck dry noodle with marinated fish sauce. All eaten with great satisfaction.  The prices were OK, $58 & $50.  A drink was included. Working staff was kind and service good.

我在月橋試的第一款食物是招牌牛三寶湯河,有牛肉牛丸和牛展,很新鮮,湯充滿了牛肉味,非常棒!我也點了外賣豬頸肉撈檬給我的媽媽和妹妹,好味得令她們全部吃光。價錢也很化算$58和$50 ,堂食還有一款飲品,服務的員工都很友善。


But its afternoon tea sets are unbeatable.  Noodles and rice dishes are cheaper significantly, from $36 up. The food quality is equivalent to those charged at normal price. I don't think the size is smaller. I felt filling up.  Lemongrass pork chop rice served with a fried egg was my choice on the second visit. The meat was tender and tasty.

月橋的下午茶真是冇得輸,麵和飯的價格比正餐便宜得多,只由$36起,食品質量和正餐的相同,份量也真不少,感覺很飽。我第二次惠顧的時候選擇了香茅豬扒配煎蛋飯,肉嫩可口,非常入味。


Another time was tomato crab roe noodle bun rieu. I thought the pale yellow stuff was scrambled egg. But it was crab roe. It was plentiful!  Well worth the price!  Bravo!

另一次我所選的是鮮茄魚餅蟹膏湯粉,我初時以為淡黃色的東西是炒蛋,但原來是蟹膏,好多好多的蟹膏,$39的價錢簡直是超值,太棒了!


39 Boundary Street 界限街
Prince Edward 太子



Comments